Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/xn--karinskjth-7cb.dk/public_html/wp-content/themes/Divi-2/functions.php on line 5763

Download her Link til bogen her Partnerskabs-FIRE-Modellen er en arbejdsbog opbygget omkring lektioner med konkrete undervisningsforløb. Bogen præsenterer:
EN Teori om almen dannelse og innovation
TO Der er to formål for partnerskaber mellem skoler og en lokal aktør
TRE Der er tre tilgange til etablering af partnerskaber, og som har betydning for hvilken pædagogisk tilgang man vælger i undervisningen i innovation.
FIRE
Der er fire faser i den undervisningsmodel, som danner et didaktisk grundlag for innovationsundervisning og partnerskaber.

Bogens grundstruktur er bygget op ud fra de tre tilgange til partnerskaber:
– Elevperspektivet
Samfundsperspektivet
Makkerskabsperspektivet
Herunder er hvert eksempel bygget op omkring FIRE modellen. Hvorfor Partnerskabs-Fire-Modellen? Undervisningen skal løfte mange opgaver om faglig og personlig udvikling, uddannelsesparathed og medborgerskab Partnerskabs-Fire-Modellen er mere end en innovationsmodel, det er konkrete undervisningsmetoder til at indgå samarbejde med en lokal aktør som partner.
Anvendelse Metoderne anvendes uanset om undervisningsindholdet drejer sig om en faglig problemstilling, uddannelsesvejledning eller aktivt medborgerskab. Når elever udvikler ideer til en partner sker der en læring, som ikke kan opnås på anden vis. Elevernes projekter giver desuden mulighed for samarbejde med lokalsamfundet i en mere åben skole. Når lokale aktører bliver partnere, kan de åbne for erhvervsvejledning, faglig og personlig udvikling samt udvikling af aktive medborgere.